Informatie delen gaat nu sneller

Geplaatst op 01-12-2014 door Serena Verwaal

serena defNegen jaar geleden startte ik bij Aafje. Toen werkten we nog niet veel met de computer. Inmiddels is die onmisbaar ! De automatisering maakt mijn werk vaak makkelijker. Op intranet lees ik bijvoorbeeld de laatste nieuwtjes en houd ik mijn verlofkaart bij. En via e- mail heb ik contact met collega’s en huisartsen. Sinds een aantal maanden vermelden wij alles over de klantzorg in het elektronisch cliëntendossier (ECD). Deze manier van informatievergaring en -deling is snel, makkelijk en geeft inzicht in de achtergrond van de klant. Voor ons bij Aafje, maar ook voor andere zorgorganisaties als dat nodig is.

Natuurlijk kent de automatisering ook nadelen. Want de zorg moet wel persoonlijk blijven. Ik let daar op door onder meer voldoende oogcontact met de klant te blijven maken als je het zorgdossier digitaal bijwerkt. We moeten hier een modus in vinden, maar dat is een kwestie van gewenning.

Serena Verwaal (26) werkt als zorgcoördinator bij Aafje Reyerheem

Reageer