Gerda Bak is een 'echte Aaf'

Geplaatst op 03-02-2016 door Aafje


Aandacht
“Ik word ingeschakeld als de omgeving van een klant zich zorgen maakt en er mogelijk extra zorg nodig is. In mijn werk ontmoet ik mensen met verschillende achtergronden. Iedere klant behandel ik met respect. Aandacht is hierbij erg belangrijk. Ik luister goed en kom afspraken na. Mijn uiteindelijke doel is de meest optimale zorgvraag rond te krijgen.”

Vakmanschap
“Ik heb veel vak gerelateerde opleidingen en trainingen gevolgd. Ook had ik verschillende functies, van verzorgende tot leidinggevende. Door die ervaring kan ik in mijn huidige functie sneller en beter inschattingen maken en dus de juiste zorg regelen. Zelfs in deze tijd van bezuinigingen waarin we niet meer alles kunnen bieden wat de klant nodig heeft, lukt het mij en mijn collega’s vaak om toch de beste oplossingen te vinden. We roeien met de riemen die we hebben.”

Prikkelend
“Prikkelen doe ik met mijn enthousiasme. Ik blijf doorpakken, ook als het even tegenzit. Wat ik vaak terug hoor is dat klanten zich door mij serieus genomen voelen en mij een fijne gesprekspartner vinden. Ik bouw een band op met de klant en zijn of haar omgeving en dat draagt bij aan het regelen van de juiste zorg.”

Verbindend
“Ik heb een echte solofunctie, maar dat betekent niet dat ik geen verbinding heb met anderen. Ik heb bijvoorbeeld veel contact met mijn collega’s uit de thuiszorgteams. Ook werk ik samen met externe zorgprofessionals, de familie van de klant, mantelzorgers en de klant zelf. Maar de belangrijkste verbinding die ik maak in mijn werk is die tussen de klant en de juiste zorg.”

Anekdote
Dat Gerda haar klanten op de eerste plek zet blijkt uit haar gedrag. Zo kreeg Gerda laatst een crisismelding binnen, maar haar autovergrendeling blokkeerde. Alle deuren bleven op slot maar Gerda wilde zo snel mogelijk naar de klant. Daarom kroop ze heel de auto door om alle deuren te proberen. “Mijn auto lag vol met promotiemateriaal van Aafje en ik moest een aantal atletische bewegingen doen om goed de auto uit te komen via één van de achterdeuren. Nadat ik de klant bezocht had werd de situatie nog erger: alleen de achterklep opende. Via de achterklep ging ik dus weer naar binnen onder het toeziend oog van de hele buurt. Hierna reed ik direct door naar de garage.”

Reageer